به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح جهرم»، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی جهرم، سجاد قناعتیان همزمان با ۳۰ اردیبهشتماه «روز جهانی زنبورعسل»، ضمن گرامیداشت تلاشهای زنبورداران منطقه اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ هزار کندوی زنبورعسل در جهرم فعال است که خروجی آن سالانه ۴۰۰ تن عسل مرغوب با تنوعی از گونههای کنار، گون، چهلگیاه، اکالیپتوس و آویشن است.
وی با اشاره به اینکه زنبورها «بازوان توانمند» باغداران هستند، افزود: علاوه بر تولید عسل، زنبورهای عسل با فرآیند گردهافشانی، نقشی حیاتی در باروری مطلوب باغات مرکبات و درختان کنار ایفا میکنند که این امر مستقیماً در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی جهرم تأثیرگذار است.
مدیر جهاد کشاورزی جهرم، حمایت از زنجیره تولید عسل و حفظ پوشش گیاهی مراتع را از اولویتهای اصلی این مدیریت برشمرد و خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تشکیل «تعاونی زنبورداران جهرم» با جدیت در حال پیگیری است و پیشبینی میشود این تعاونی در سال جاری به مرحله عملیاتی برسد.
آغاز گردهافشانی ۷۰۰ هکتار انجیرستان دیم جهرم








دیدگاهتان را بنویسید