×
×

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم اعلام کرد:
نجات جان ۳ بیمار سکته قلبی در جهرم

  • کد نوشته: 14813
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۵
  • 14 بازدید
  • ۰
  • رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم اعلام کرد که در کمتر از ۲۴ ساعت، جان سه بیمار دچار سکته حاد قلبی با اقدام سریع کادر درمان نجات پیدا کرده است.
    نجات جان ۳ بیمار سکته قلبی در جهرم
  • به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح جهرم»، دکتر محمود کاتبی گفت: از شب چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه، سه بیمار با درد شدید قفسه سینه به اورژانس این بیمارستان مراجعه کردند. این بیماران شامل یک جوان ۳۶ ساله و دو مرد ۶۰ و ۵۱ ساله بودند که حال هر سه نفر وخیم بود.

    وی توضیح داد که بلافاصله پس از ورود بیماران، اقدامات اولیه درمانی توسط متخصص طب اورژانس و تیم احیا انجام شد. سپس با فعال شدن طرح کد ۲۴۷ و حضور سریع دکتر محمد شجاعی، فوق تخصص آنژیوپلاستی، هر سه بیمار بدون معطلی به بخش آنژیوگرافی منتقل شدند و عمل باز کردن رگ‌های قلب برای آن‌ها انجام شد.

    رئیس بیمارستان پیمانیه بیان داشت، در حال حاضر هر سه بیمار با وضعیت عمومی پایدار در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی بستری هستند.

    کاتبی همچنین از نقش مهم نیروهای اورژانس ۱۱۵ در این موفقیت قدردانی کرد و گفت انتقال سریع، اصولی و هماهنگی درست بین اورژانس پیش‌بیمارستانی و تیم درمان بیمارستان، نقش مهمی در نجات جان این بیماران داشته است.

    یک نکته مهم برای مردم
    پزشکان تأکید می‌کنند اگر فردی دچار درد ناگهانی و شدید قفسه سینه شد، به‌ویژه اگر این درد به دست چپ، فک یا گردن انتشار داشت و همراه با تعریق سرد بود، باید آن را جدی بگیرد؛ چون ممکن است نشانه سکته قلبی باشد.

    در چنین شرایطی، نباید با خودروی شخصی به بیمارستان رفت. بهترین کار، تماس فوری با اورژانس ۱۱۵ است؛ چون تکنسین‌های اورژانس می‌توانند از داخل آمبولانس نوار قلب بیمار را برای پزشکان ارسال کنند تا تیم قلب پیش از رسیدن بیمار آماده باشد و زمان طلایی درمان از دست نرود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *